Граждани ползващи “Мозила” vs Търговския регистър

December 01, 2009 − от Милен Христов − in Общи − 23 Comments

От днес съм неофициален адвокат на Мозила. Това, което ме провокира е, че сайтът на Търговския регистър (“ТР”), не работи правилно с Firefox. Проблема е в това ,че ТР отказва да прикачи PDF файлове през Firefox. Просто излиза съобщение, че файла не е PDF формат, а той със сигурност е!

След многократни обаждания (над 10) на телефоните на техническата поддръжка на ТР, беше ми обещано, че това ще се оправи. Минаха вече 2 месеца и днес пак звъннах, защото пак не работеше. Най-нагло беше ми заявено, да ползвам Internet Explorer и че проблема не е в тях (странно как не е в тях понеже съобщението за грешка е на сървърно ниво).

Реших, че така неможе и написах следното ЗАЯВЛЕНИЕ, което пуснах до ел.пощата на Агенцията по вписвания. Секретарката обеща да го входира и да ми даде входящ номер.

Тук е мястото да призова всички, които отговарят на следните характеристики:

  1. Позлват предимно браузър базиран на engine “Mozilla” (Firefox, Epihpany и др.)
  2. Са управители или собственици на някакъв вид търговско дружество (ЕООД, ООД, ЕТ, АД и др.)

Идеята ми е ако не оправят този бъг, да се заведе колективен иск по смисъла на Закона за защита на потребителите и ГПК от всички тези хора. Цената на иска да е символична : 1лв, за да се спести от разноски. Производството ще го водя аз, също без разноски.

Желаещите могат да оставят коментар тук и ако в рамките на 1 месец не оправят бъга, пускаме иска в съда и сезираме медиите.

Прочети още по темата тук:

  • Няма сходни теми

23 Коментари

  1. Същият проблем го има и с НОИ. Не мога да си направя справка с електронен подпис през Mozilla Firefox става само с IE. Всъщност това е и единственото нещо за което ползвам IE.

  2. Здравейте !
    Подкрепям инициативата с две ръце. Крайно време е да се усетят, че има и други браузъри/операционни системи, които освен това са и безплатни за ползване.

    Поздрави,
    Симеон

  3. Отговарям на всички условия :) )) Включвай ме в колективния иск. Апропо не можеш да полваш името на Mozilla, а трябва да са граждани срещу ТР

  4. Здравейте,
    Аз също ползвам и многократно съм ползвала Mozilla при работата си с портала на ТР. Изключително съм доволна от електронните услуги, които този сайт предоставя, нямам никакви възражения. Прикачвам .pdf безпроблемно и не мога да разбера на какво точно се основават твърденията ви. Версията на Mozilla , която е инсталирана на моя компютър е 3.5

  5. Десислав Иванов
    1 December 2009 14:16

    Странно, но проблема със мозилата явно е измислен от Вас тъй като аз отдавна ползвам мозила. В началото просто си направих необходимите настройки, посочени в техния сайт във видео уроците.

  6. Петър Минков
    1 December 2009 14:29

    Здравейте,
    Аз съм счетоводител и доста често ползвам услугите на ТР, но предимно през internet Explorer. Това което сте написали много ме заинтригува, тъй като смятам, че неуредиците в нашата държава са продиктувани точно от нашето безразличие и не трябва да стоим безучастни, реших да подам едно заявление през Мозила. Много се радвам, че има хора като Вас, които се борят за гражданско общество, но аз подадох без никакъв проблем заявление през Мозила като прикачих pdf. Един съвет: проверете задкомпютърното устройство

  7. Петър Минков
    1 December 2009 14:40

    Здравейте, отново
    искам да изразя притеснението си, че моят коментар все още не е получил одобрение… какви точно са критериите за това. Само, ако не се справям с Мозила ли ще публикувате мнението ми?

  8. Към Биляна, Десислав Иванов и Петър Минков: Усещам закачливата ви нотката, но проблема е реален и съм готов да ви повторя всички стъпки, за да стигнете и вие до този бъг. Много е възможно, бъга да е свързан и с операционната система, но това прави ситуацията поще по-лоша за ТР.

    На останалите, благодаря за подкрепата. Когато се стигне до иск, ще ви пиша и който е заинтересуван ще се включи. Въпроса е също и принципен, не само практичен.

    @бого: За да няма злоупотреби и различни тълкувания, промених заглавието на постинга.

  9. Георги Бакалов
    1 December 2009 18:23

    И аз отговарям на условията, можеш спокойно да ме впишеш в колективния иск :)

  10. @адвокат Милен Христов
    Може ли да опишете стъпките, с които стигате до проблема?

  11. Подкрепа и от мен.

    Има много сайтове които не работят с Мозила, онлайн банкирането с електронен подпис (на някой банки) е само един от многото примери.

  12. Pingback: Ще се съди търговския регистър, че не поддържа Mozilla firefox в Блог на Богомил "Бого" Шопов

  13. Какво стана с казуса? Има ли някакво развитие.

  14. @Николай: Получих официално писмо във връзка с моето запитване, по горепосочения бъг. Беше ми обяснено любезно, че компетентните лица са проверили моя сигнал и нередността е отстранена. Както бях писал по горе, съдебни действия биха следвали само ако няма диалог между страните. Тъй като имаше диалог и още повече проблема бе решен. Значи не се изисквало много усилия все пак. Четейки горните коментари, виждам, че в България има хора, който искат да формират гражданско общество, но за съжаление има и такива, който “само плюят”. Жалко за последните.

  15. В определения срок или трябваше да оправят проблема или ще се внесе иск в съда. Под развитие имах предвид не дали вече е внесен иска, а дали случайно не са оправили проблема :) Редно беше да има информация за благоприятното развитие на нещата.
    А за гражданското общество в България съм малко скептичен. Всеки е силен зад клавиатурата. “Гражданското общество” в момента се формира само от пряко засегнати от даден дискутиран проблем и само за него. Има и хора които “само плюят”, но има хора, за които щом при тях нещата са ОК застават от грешната страна…

    Поздрави,
    Ники

    П.С.

    Аз все още не мога да влизам в сайта на НОИ с нещо по-различно от IE, въпреки обаждането ми до тях и мейла който им пратих с описанието на забелязаните проблеми.

    П.П.С.
    Не държа да се публикува този пост.

  16. @Николай: Бъди сигурен, че когато нещо не е нормално, аз не стоя “само зад клавиатурата”. Пряко доказателство е този случай. Рагледай и виж, че се действа. Мнозина мислеха, че съм луд и че случая е смешен.

    Въпреки, че комисията реши в полза на Министерството на правосъдието, победата е налице:

    1. Преместиха бюрото по съдимост извън сградата на СРС
    2. Промениха наредбата за вътрешния ред на съдилищата. Вече изискването за невлизане с къси панталони за мъже е уточнено на “къси панталони 3/4-ти”

    Смятам това за успех.

  17. Нямах предвид Вас в предния пост, а говорех по принцип :) Чувал съм за случая с късите панталонки. Поздравеления за него.

  18. Защо са изместили бюрото по съдимост? Ще публикуваш ли официалния отговор от ТР?

  19. @Stefko: Министерство на правосъдието защитаваше тезата, че съда е институция която трябва да се уважава и затова не може с къси панталони да се влиза в сградата на съда. Моята теза в Комисията за защита от дискриминация беше, че Бюрото за съдимост предоставя административна услуга т.е. хората не влизат в съда, заради съда, а заради админ. услуга, която при това не се предоставя от съда, а от поделение на мин. на правосъдитео. Т.е. тяхната теза за неуважение към съда въобще не е в полезрението ан моята жалба. Аз влизам в сградата на съда за админ. услуга не за правосъдие.

  20. Таня Дабижева
    20 February 2010 13:14

    Здравейте! Аз съм колега от Пловдив и съм съгласна с вас, подкрепям ви с две ръце!

  21. Малко позакъсняло идва това,

    Но държа да Ви поздравя за отпора, който сте оказали срещу корпоративния модел на българската администрация! Прикритото задължаване гражданите да достъпват до публични услуги само и единствено през софтуер, който е корпоративна собственост (в случая – на Microsoft), е нарушение на редица принципи в съвременното общество и се радвам всеки път, когато някой се отнесе към този проблем не с безразличие.

    Благодаря Ви още веднъж!

  22. Станимир
    23 February 2012 14:07

    Здравейте,

    старичка е темата, но това е дори още по-страшното, защото ми се наложи да попълвам още веднъж всичката информация… все още проблемът със Mozilla базираните браузъри си стои, и не приема абсолютно никакъв вид PDF файлове – пробвах дори pdf v4.0 който е наистина архаичен… За жалост проблемът не е само с агенцията по вписванията… НОИ имат същият проблем, както и НАП в частта с ДДС декларациите, които съм използвам… имайки впредвид, че не използвам MS Windows, а свободна операционна система Linux… ми отне няколко часа да подкарам виртуален интернет експлорър за да си впиша фирмата… Смешно и същевременно плачевно е в 21ви век държавни институции да дискриминират гражданите си по този начин… Ако има развитие със сигурност ще се включа в колективният иск.

    Поздрави

    • Здравейте, аз нямам проблем с upload на ПДФ в Търговския регистър. С Firefox ли пробвате? Аз съм на Ubuntu 10.04 LTS + Firefox 10 + Sun JRE 1.6. Пробвайте с последния Firefox и проверете дали не надвишавате upload квотата. Мисля, че беше 4 Mb за файл.

Напишете коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*